Plan B in Atelier Bob ten Hoope

ATELIER BOB TEN HOOPE
In 2024 start een nieuw project in het voormalige atelier van Bob ten Hoope. PLAN B is een serie werkperiodes (van 3 maanden) voor regionale kunstenaars. Het atelier gebruik is kosten vrij, er wordt alleen een kleine kunst bijdrage gevraagd aan onze portfolio. Een ieder die geïnteresseerd is kan zich aanmelden door het sturen van een korte omschrijving:
1. Van het project waar je in die drie maanden aan wilt werken.
2. Wat voor jou de toegevoegde waarde van deze werkplek is.
De Dooyewaard Stichting zal uit deze aanvragen kunstenaars selecteren. Aanvragen kunnen verzonden worden naar planB@dooyewaardstichting.nl

Nu in Atelier Bob:
Hazel Ling – Fine art photographer.

Verwacht in 2024:
Maja Boot – Schilder.
Marcelle Schoenmaker – Beeldend kunstenaar.

Vorige Artists in Residence:
Elize van der Werff – Beeldend kunstenaar.
Tamar Frank – Lichtkunstenaar.
Bia Maas – Beeldend kunstenaar.

HISTORISCHE ACHTERGROND
In 2020 nam de Dooyewaard Stichting het beheer over van het originele Blaricumse atelier van schilder, tekenaar en etser Bob ten Hoope (1920-2014). Het atelier is gelegen aan de Eemnesserweg 26a Blaricum slechts enkel honderden meters van de nieuwe Dooyewaard Kolonie. Dit atelier heeft nauwelijks woonruimte. Ten Hoope verdeelde zijn tijd tussen Frankrijk en Nederland, maar als hij hier was dan was dit het atelier waar hij werkte. Hij was een productief kunstenaar van voornamelijk landschappen, figuren en naakten. Menig lokale inwoner is vereeuwigd in zijn kroeg schetsen en het wollen kleed wat wellicht enig comfort bood aan zijn naaktmodellen ligt nog altijd in het atelier…In 2023 is het atelier volledig gerenoveerd door de Dooyewaard Stichting.

Atelier Bob ten Hoope
Bob ten Hoope